התרגיל • פשיטה על יעדים מבוצרים, לחימה בשטח בנוי והסתערות בשטח פתוח

    קובי פינקלר 1 Comment on התרגיל • פשיטה על יעדים מבוצרים, לחימה בשטח בנוי והסתערות בשטח פתוח

    יחידת יהל"ם ביצעה תרגיל יחידתי מלא בו תורגלו כלל יכולותיה. זאת מתוך שינוי תפיסתי והבנה כי על היחידה לתת סיוע לחטיבות היבשה • בתרגיל זה ניתן דגש על תרגול מציאותי ככל שניתן, ולכן כמעט כל האקטים בוצעו באש חיה

    22:29
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on ממובילי הטבח: צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע שעבר התקיים תרגיל יחידתי ראשון ליחידת יהל"ם באזור בקעת הירדן בו השתתפו לוחמי היחידה בסדיר ובמילואים.

    בפעם הראשונה מאז שהוגדלה והפכה לאגד הנדסי ביצעה היחידה תרגיל יחידתי מלא בו תורגלו כלל יכולותיה. זאת מתוך שינוי תפיסתי והבנה כי על היחידה לתת סיוע לחטיבות היבשה במקביל לפעילות במתארים עצמאיים שבהם ליחידה יש יתרונות יחסיים.

    בתרגיל תרגלו הכוחות פשיטה על יעדים מבוצרים ובונקרים, לחימה בשטח בנוי והסתערות בשטח פתוח וכל זאת תוך ביצוע עבודה מקצועית בתחומי העיסוק ההנדסיים הייחודיים של היחידה – התגברות על מכשולים, פתיחת מעברים בשדות מוקשים, איתור והשמדת זירות מטענים ואמל"ח מסוכן, סילוק פצצות, תת קרקע, פריצת דלתות, התמודדות מול האיום הבלתי קונבנציונלי בשדה הקרב, מעבר דרך תוואי מים ועוד תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. בתרגיל זה ניתן דגש על תרגול מציאותי ככל שניתן, ולכן כמעט כל האקטים בוצעו באש חיה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עוד מידע להשלמת התמונה שבכתבה:
      סמים בצבא:

      מתנהלות עשרות רבות של חקירות מצ"ח בשנה כנגד חיילי צה"ל בגין עבירות סמים ובפרט חשד לשימוש והחזקה בסמים מסוג…
      הנפוץ מאוד בקרב חיילים;

      "אוזלת יד", "מצב מדאיג" – כך כינה יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בנגע הסמים, ח"כ טלב אל-סנע (רע"מ-תע"ל) את התמודדות הרשויות עם תופעת סמי ה…בצבא. "יש סחר ..

      נחשף תקציב צה"ל לבדיקות סמים: 3 מיליון ש"ח בשנה
      בארץ:
      29 באוג׳ 2016 – לראשונה חושף צה"ל כמה כסף מוציא הצבא בכל שנה על בדיקות … למציאת סמים לחיילים, זאת בעקבות פנייה של עו"ד לפי … "אני לא חייל טוב כשאני מעשן …..".

      אלימות בצבא וענישה בצבא

      ענישה משמעתית בלתי פורמלית
      המבנה ההיררכי של הצבא, מאפשר למפקדים להעניש את פקודיהם גם בלא להיזקק למערכת הדין המשמעתי. סמכויות הענישה של המפקדים במקרים אלה מוגבלות, ואין הם מוסמכים להטיל עונשים חמורים כמו העונשים המשמעתיים. עונשים אלה נתפשים כ"עונשים חינוכיים". כך, למשל, רשאי מפקד להעניש את פקודו בביצוע מטלות שונות או בעיכוב יציאתו לחופשה.
      בטירונות, מקובל שימוש בענישה גופנית (המכונה בסלנג "תיזוזים" או "טרטורים") לשם הטמעת הסדר והמשמעת[5. ענישה מקובלת מסוג זה היא ריצה, נשיאת משאות או שכיבות סמיכה. על דרכי ענישה אלו נמתחה ביקורת במהלך השנים על ידי גופים שונים, לרבות על ידי נציב קבילות חיילים, בטענה שהן משפילות וכן עלולות לגרום לנזקים גופניים לחיילים